נוט טו סלף: כך תשמרי על בריאות נפשית סבירה למדי

(20 כללים לזמנים קשים, וגם לפחות קשים)

1. אל תיפגעי: שום דבר הוא לא אישי נגדך. גם אם לפעמים ממש אפשר להתבלבל.
2. אל תיעלבי. אנשים עסוקים בעיקר בעצמם. זה טבעי. גם את ככה.
3. אל תתאבלי. לא משנה מה קורה לך – תכל'ס, היה יכול להיות יותר גרוע.
4. בעצם, עזבי את מה שהיה יכול להיות. תתרכזי במה שיש.
5. אל תכעסי. את אף פעם לא רואה את כל התמונה. אם היית רואה, כנראה לא היית כועסת.
6. אל תצפי מאנשים לעמוד בסטנדרטים שלך, ואל תצפי מעצמך לעמוד בסטנדרטים שלהם. למרות מה שנדמה לך, סטנדרטים זה עניין אישי.
7. כשאת ממש מפחדת, תגידי את זה בקול. תני לאוזניים שלך את זכות השיפוט עד כמה הפחד שלך הגיוני.
8. סמכי על בן הזוג שלך. סמכי על החברות שלך. סמכי על אנשים באופן כללי. זה עושה פלאים לעור הפנים.
9. תני לעוד מישהו בסביבה להשתדל: את לא היחידה שיכולה. תעשי מקום.
10. תתחילי להאמין למחמאות. לפחות כמו שאת מאמינה לביקורת.
11. לפני שאת פותרת משהו, תשאלי תמיד: "של מי הבעיה"? אם היא לא שלך, לא את אמורה לפתור אותה.
12. במיוחד עשי כך בכל מה שקשור לילדים שלך.
13. כשאת הכי מבואסת ומכווצת, זה הזמן לעשות משהו עבור מישהו אחר. עובד יותר טוב מכל תרופה.
14. אם גם זה לא עוזר, צאי להליכה בחוץ. הכל נראה טוב יותר אחרי הליכה בחוץ.
15. לפני שאת מאשימה (בצדק, ברור שבצדק) תשאלי את עצמך מה החלק שלך. גם אם הוא קטנצ'יק, הוא היחיד שבשליטתך.
16. אף פעם לא תהיי מספיק טובה בשביל כולם. כל מה שאת יכולה זה להיות מספיק טובה לעצמך.
17. אם יש לך בחירה בין לצחוק על זה לבין לבכות מזה, תצחקי על זה.
18. אם יש לך בחירה בין לתקן את זה או לעזוב את זה, תעזבי את זה (כשאת חייבת לתקן את חייבת לתקן. אבל את כל השאר תעזבי).
19. במקום לחפש צדק, חפשי התחשבות.
20. זכרי: לא הכל יסתדר לך. לפעמים דברים גדולים לא יסתדרו לך. ועדיין, כנראה שבסוף, את עצמך תסתדרי.

נ.ב. God, give me style and give me grace, god put a smile upon my face

פורסם בקטגוריה הורות וילדים, התפתחות אישית, זוגיות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות על נוט טו סלף: כך תשמרי על בריאות נפשית סבירה למדי

  1. מאת יעל‏:

    מור, אני ממש אוהבת את הדברים שאת כותבת. מנסה גם ליישם . . .
    יעל אחילאה

סגור לתגובות.