כותבת, מרצה, מדריכת הורים ומלווה בתהליכי התפתחות אישית. מכורה למילים ולתובנות. חובבת מסעות פנימיים. לא מוותרת על שנ"צ.

איך ללטף קיפוד מור אסאל

הרומן החדש

שכתבתי מחכה לכם!

לקריאת הפרקים הראשונים –

הקליקו כאן

הרצאות וסדנאות לצוותי חינוך והדרכה

מבחר הרצאות וסדנאות לאנשי ונשות הוראה והדרכה

• מילות הקסם: תקשורת מיטיבה עם ילדים ומתבגרים
למילים של מורים יש כוח עצום – רובנו נושאים איתנו מילים של מורים שהיו לנו כל חיינו, לטוב ולרע. בהרצאה נלמד כיצד לקיים בכיתה תקשורת מיטיבה: תקשורת שכל המשתתפים בה מרגישים טוב יותר, עם עצמם ועם האחר.

• מחוברים: איך ליצור שייכות במסגרת החינוכית?
שייכות היא אחד המשתנים החשובים ביותר באקלים החינוכי: ילדים שמרגישים שייכים, ירגישו טוב ויפעלו למען המסגרת וזה למען זה. חוסר שייכות, לעומת זאת, גורם לתחושות שליליות, ומביא לפגיעה, התעלמות, היאלמות וחוסר איכפתיות.
בהרצאה / בסדנה נלמד מהי משמעותה של השייכות, ואיך יוצרים אותה במסגרת החינוכית, תוך עבודה במעגלים השונים בבית הספר: ילדים, מורים והורים.

• להיות מורה ומנטור: כלים לתקשורת משמעותית
מה הופך מורה למנטור? מה גורם לילדים לשאת אליו עיניים, להאמין בו? בהרצאה נלמד כיצד להפוך את הקשר עם הילדים לקשר משמעותי יותר, ואת התקשורת איתם לבעלת חשיבות ומצמיחה.

• מקושי להצלחה: איך עוזרים לילדים מאתגרים
בכל גן או כיתה יש כמה ילדים כאלה: אלה שקשה להם עם העולם… ולעולם קשה איתם. בהרצאה נלמד מה הופך ילד למאתגר, מהם הסוגים הנפוצים של התנהגויות מאתגרות, וכיצד עוזרים לילד לצמוח מתוכן.

* ללמד ילדים בלי עונשים
לעיתים, מורים מוצאים את עצמם מענישים כדרך לשמירת המשמעת בכיתה, או ככלי ללמד ילדים מסוימים "שיעור לחיים".
אבל מורה מעניש משלם מחיר כבד של יחסים גרועים ומאבקי כוח. ואילו ילדים שמתחנכים בסביבה מענישה, משלמים מחיר של ירידה בדימוי העצמי ופיתוח שיטות עקיפה, הסתרה ותמרון.
בהרצאה נלמד כיצד לשמור על חוקים וגבולות בכיתה, ואיך ללמד את הילדים לשמור על עצמם – בלי להשתמש בעונשים.

על המרצה:
מור אסאל היא מומחית הורות ומשפחה – מוסמכת מכון אדלר, מרצה ומדריכה להורים ולצוותי חינוך. בעבר שימשה כעיתונאית חינוך בכירה וכעורכת מדור התפתחות אישית ב"לאשה".
בנוסף, מור אסאל היא מחברת משותפת של הספרים "מה עושים עכשיו – המדריך המעשי להורות עכשווית" ו"מלידה עד גיל שנה – המדריך הישראלי השלם לטיפול בתינוק", ומחברת רב המכר "איך ללטף קיפוד" עליו זכתה בפרס שר התרבות 2021.

דילוג לתוכן