כותבת, מרצה, מדריכת הורים ומלווה בתהליכי התפתחות אישית. מכורה למילים ולתובנות. חובבת מסעות פנימיים. לא מוותרת על שנ"צ.

איך ללטף קיפוד מור אסאל

הרומן החדש

שכתבתי מחכה לכם!

לקריאת הפרקים הראשונים –

הקליקו כאן

אני רוצה להיות פלואורסצנט

פוסט ובו ידובר: על חשמל באויר, על התחברות ללהט ועל נומרולוגיה קבלית

הבוקר יש לי וידוי נוקב. כבר שנים שאני מחפשת מה הייעוד שלי. מה התפקיד שלי, מה בדיוק אני אמורה לעשות כאן (חוץ משוקו ולדאוג לכביסה נקייה ומקופלת. זה הילדים שלי כבר אמרו לי לא פעם). והנה, בבוקר הזה ממש, נפל האסימון, (או נפל התפוח, או שהמים יצאו מהאמבטיה. עוד רגע והייתי קופצת עירומה החוצה בצעקות "אאוריקה" – אבל יש לי ילדים מתבגרים, אז לא). הבנתי מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה: אני רוצה להיות פלואורסצנט.
מעשה שהיה כך היה: במסגרת חגיגות החופש הגדול, נסעתי עם הבן שלי ל"חווידע" בכרמיאל: מרכז מקסים של משחקים וחשיבה מדעית לילדים. היה ממוזג, המשפחות סביב היו בעיקר דתיות, וכשהמדריכה הסבירה מה זה פלאזמה ושאלה למי יש טלוויזיית פלאזמה בבית, אף אחד מהילדים שנכחו בחדר לא הרים יד. בקיצור, הרגשתי סופר חינוכית: עוד רגע הייתי מטיפה לפרופסור רולידר על סמכות הורית.
ואז הפעילה המדריכה את מה שמכונה "כדור פלאזמה" (לידיעת ההמון הלא מעודכן, כמוני: מדובר בכדור זכוכית שבתוכו זרמים חשמליים בוהקים, שמתאים מאין כמוהו לעיטור חדרי מתבגרים מחוצ'קנים וקדורניים – גרסת שנות האלפיים למצנח בחדרי המתבגרים בדור שלי). רגע אחר כך היא שלפה נורת פלואורסצנט ארוכה. "מה אתם אומרים, ילדים? אם אשים את הנורה מעל הכדור, היא תידלק?" שאלה.
הילדים לא אמרו, כי הם ילדים מחונכים שאין להם טלוויזיית פלאזמה בבית, וגם כי חלק מהם היו עסוקים נואשות בחיטוט באף. ההורים לא אמרו מפחד פן תיפגע סמכותם ההורית כשיתברר שאין להם מושג. המדריכה לא אמרה כדי להעצים את המתח. הרגעים הבאים היו מרהיבים: הנורה הונחה באוויר, מעל כדור הפלאזמה. הנורה נדלקה. האצבעות יצאו מהאף. הללויה.

להעיר את החלקיקים

מה בדיוק קרה שם, שאלתי את אבא שלי מאוחר יותר (אבא שלי יודע הכל. בכל אופן, הרבה יותר מהמדריכה). ואבא שלי הסביר שחלקיקי חשמל שנפלטו מכדור הפלאזמה הדליקו את הנורה. "האם גם נורת להט רגילה הייתה נדלקת ככה"? חקרתי, ואבא שלי הסביר שלא: נורת להט צריכה חיבור ישיר לזרם רגיל כדי להידלק. ואילו פה, מה שקרה הוא שהיונים שנפלטו מכדור הפלאזמה (תתעלמו מהמילים המדעיות ותעשו את עצמכם כאילו אני קוראת שירה עכשיו. מה איכפת לכם, לא הכל צריך להבין. כבר מגיעה לעיקר) גרמו לחלקיקי הפלואורסצנט להתעורר, ולזהור – כי זה מה שחלקיקי פלואורסצנט עושים: זוהרים. במילים אחרות, הם קיבלו השראה, והתחילו להאיר – בלי להיות מחוברים לשום דבר. הזוהר הטבעי שלהם פשוט התעורר.

חיבור לזרם

כמו נורת להט, כולנו יודעים להאיר כשאנחנו מתחברים לזרם. בניגוד לנורת הלהט, אצלנו לכל אחד יש זרם ספציפי שמדליק אותו: יש כאלה שהעבודה שלהם מכניסה להם אור בעיניים. אחרים נדלקים מול קהל. יש כאלה שצריכים לעבוד בגינה, יש כאלה שצריכים מוסיקה, ואחרים נדלקים באמת רק כשההתאהבות בפתח. אפילו המילים דומות: אנחנו צריכים להט כדי להאיר. וכשהלהט הזה נמצא, אי-אפשר להתעלם מהאור שלנו. אנחנו מבריקים, יצירתיים, שמחים ומסופקים. בסיטואציות הללו, שבהן אנחנו נדלקים, תרתי משמע, אנשים נמשכים אלינו, שמחים להיות לידנו, לספוג משהו מהאור שלנו. זה יכול לקרות לא רק בעבודה, אלא גם בבית (אין פלא שיש ילדים שתמיד רוצים לעזור לאבא לתקן משהו, או לעזור לאמא באפייה: הם מזהים את המקום של האור, הסיפוק הפנימי, ונמשכים אליו).
רק מה? רובנו יודעים לעשות זאת רק כשאותו זרם ספציפי מחבר אותנו. למשל – נדלקים כשאנחנו מנגנים, אבל כבים מול המחשב; נדלקים כשצריך לאפות ונכבים כשצריך לתייק; נדלקים כשמזדמן לרקוד עם הילד אבל כבים כשצריך לשכנע אותו להיכנס לאמבטיה.
ובמקומות שאין לנו זרם – אין לנו אור. שם אנחנו מסתבכים: מתבלבלים, מאבדים השראה, פועלים מתוך הרגל או כללים או חובה ולא מתוך שמחה ויצירתיות. שם אנחנו בחושך: במקום שבו אין טעם מיוחד לשום דבר. ואל החושך נמשכים שדי החושך: אשמה והאשמה, חרדה וכעס.

נגיעה בהשראה

למרבה הצער, מה שאנחנו לא לוקחים בחשבון, זה שלא נולדנו נורת להט – אלא פלואורסצנט: אנחנו יצורים שמורכבים מחלקיקים שחלק מהתכונות הפנימיות, הטבועות בהם, היא היכולת לזהור. במילים אחרות: אנחנו לא מבינים שכשאנחנו זוהרים, מאירים, מלאים שמחת חיים וחשק – זה לא בגלל חיבור לזרם כלשהו, אלא ביטוי של תכונה פנימית. למעשה, אנחנו לא זקוקים לשום סיטואציה מסוימת כדי להידלק. יש לנו את התכונה הפנימית של האור מאז ומעולם.
אז למה נדמה לנו שאנחנו נורת להט? בגלל שלאורך השנים, שמנו לב שהאור נדלק בעיקר בסיטואציות מסוימות, ועשינו חיבור בין השניים: למדנו לזהות את ההידלקות עם מוסיקה, התאהבות, ריקוד או אפייה. נדמה היה לנו שהחיבור לסיטואציה הוא שגרם לנו לזהור. לא שמנו לב שבסך הכל קיבלנו השראה – והחלק הפנימי והמאיר שבנו, התעורר לחיים.
אי ההבנה הזאת גרמה לנו לחפש את ההשראה בחוץ. לבקש לעצמנו חיבורים דרך עבודה, דרך יחסים, דרך אישורים וציונים. לא הבנו שתכונת הזוהר קיימת בתוכנו, ויכולה להידלק סתם כך, מהאוויר הטעון בסביבה.

להידלק מהאוויר

אבל אם נזהה שאנחנו בעצם פלואורסצנט, שהזוהר בתוכנו רק מחפש לו ממה להידלק – הכל ייראה אחרת (כי ככה זה כשיש אור בסביבה). כשאנחנו מבינים שהאור הוא חלק מהתכונות הפנימיות שלנו, נוכל לבחור להדליק אותו בכל סיטואציה, בכל מצב, בכל יחסים. נדליק את תכונת הדיוק כשנתייק (ונשאל את עצמנו: מה אני לומדת על עצמי כשאני ממיינת מסמכים?). נדליק את תחושת הערך כשנכניס את הילד לאמבטיה (ונשאל את עצמנו: מה אנחנו רוצים ללמד אותו כאן? מה אנחנו רוצים להעניק לו?). נדליק את תחושת האהבה גם מול בן הזוג שאנחנו מפהקים מולו בעשרים השנים האחרונות (נשאל את עצמנו: איך אנחנו יכולים להיות אנשים אוהבים יותר מולו?).
כי האוויר שסביבנו מלא יונים, מלא מתח חשמלי של עניין ואהבה. והוא רק מחכה שנעשה ממנו אור. לעצמנו – ולאחרים.

ומשהו על נומרולוגיה קבלית:

לפי נומרולוגיה קבלית, לכל אחד מהמספרים יש סיטואציות והזדמנויות בהן קל לו יותר להדליק את האור, להתחבר לזרם.
מספר 1 בנומרולוגיה – מפיץ אור כאשר מזדמנות לו סיטואציות של ניהול, הובלה, הולכה, תכנון קדימה.
מספר 2 בנומרולוגיה – מחובר לאור שלו כאשר מדובר בסיטואציות שדורשות הכלה, אינטליגנציה רגשית, טיפול, עיסוק במצבים סבוכים ורגישים.
מספר 3 בנומרולוגיה – מתעורר לחיים כשצריך לבטא יצירתיות, לעמוד על במה, לשחק.
מספר 4 בנומרולוגיה – נדלק כאשר מזדמנות סיטואציות שקשורות לתכנון, הפקה, הסתכלות על פרטים, בנייה ועשייה בידיים.
מספר 5 בנומרולוגיה – מתמלא להט כשצריך להתכונן לשינוי, לאלתר במהירות, לעמוד מול קהל, לשווק.
מספר 6 בנומרולוגיה – מפיץ אור בסיטואציות ביתיות ומשפחתיות, וכאשר הוא מוקף בבני משפחה או בחברים קרובים, וכן כאשר צריך לעצב, ליפות או לגלות אחריות ומסירות.
מספר 7 בנומרולוגיה – מאיר לאחרים כשיש צורך להתעמק, ללמוד, לברר עד הסוף, וגם כאשר יש צורך לטפל או לגלות רוחניות.
מספר 8 בנומרולוגיה – זוהר ונמצא במיטבו בסיטואציות שקשורות בעסקים, כספים, ייעוץ ותחרות; בסיטואציות שקשורות בהחלטות מהירות והתנסות פיזית.
מספר 9 בנומרולוגיה – מפיץ אור בסיטואציות שדורשות לב רחב ונתינה, וכן בהעברת מסרים והתוויית דרך.
מה הם המספרים החזקים שלכם? באיזה מקומות קל לכם להפיץ אור, ומתי זה קשה יותר? מפה נומרולוגית מפורטת תגלה את כל זה.

ולסיום – שיר של הלהקה הכי מחשמלת (אפילו יותר מכדור פלאזמה): E.L.O (או כמו שדן כנר היה מכנה אותה: "תזמורת אורות החשמל").

דילוג לתוכן