כותבת, מרצה, מדריכת הורים ומלווה בתהליכי התפתחות אישית. מכורה למילים ולתובנות. חובבת מסעות פנימיים. לא מוותרת על שנ"צ.

איך ללטף קיפוד מור אסאל

הרומן החדש

שכתבתי מחכה לכם!

לקריאת הפרקים הראשונים –

הקליקו כאן

הרצאות וסדנאות להורים

מבחר הרצאות על הורות – כלים פרקטיים להורות נעימה ומתגמלת

• לגדל ילדים חברתיים
איך נעזור לילדינו לרכוש חברים טובים – ולהיות חברים טובים? איזה תכונות כדאי לטפח, ומה לעשות כשהילדים שלנו מעורבים בפגיעה חברתית, כתוקפים או כמותקפים?
בהרצאה נלמד כיצד לסייע לילדינו לחיות בשלום ובהנאה בזירה החברתית.

מה עושים כשהגבולות לא עובדים?
הורים רבים מוצאים עצמם חסרי אונים כאשר אינם מצליחים להציב גבולות לילדים. בהרצאה נלמד מהו גבול, מתי מתאים להציב גבולות (ומתי מתאימים כלים אחרים), וכיצד להציב אותם באפקטיביות.

לגדל ילדים בלי עונשים
הורים רבים נדחפים להעניש את הילדים מחוסר ברירה – ומשלמים על כך מחיר כבד של יחסים גרועים ומאבקי כוח. בהרצאה נלמד כיצד לשמור על חוקים וגבולות וללמד את הילדים איך לשמור על עצמם – בלי להשתמש בעונשים.

הילד המאתגר שלי: איך עוזרים לילד שקשה לו?
בכל משפחה יש לפחות ילד אחד כזה: ילד מאתגר; הילד שקשה לו בבית, בבית הספר, מול העולם. בהרצאה נלמד מהם מאפייני הילדים המאתגרים, ואיך להתמודד עם האתגרים השונים המוצבים בפנינו ולעזור לילד להתפתח.

לגדל ילדים עם ביטחון עצמי
ביטחון עצמי הוא המפתח להישגים, למידה ויכולות חברתיות. בהרצאה נלמד איך להעניק לילד את מתנת הביטחון העצמי: הנכונות ליזום, לנסות, להיכשל ולסמוך על עצמו.

מילות הקסם: תקשורת מיטיבה עם ילדים ומתבגרים
למילים של הורים יש כוח עצום – לגדל ולהצמיח את הילדים, או לגרום להם להרגיש חלשים ובלתי מסוגלים. מילה נכונה במקום הנכון יכולה לעשות פלאים! בהרצאה נלמד כיצד להשתמש בתקשורת מיטיבה – תקשורת שגורמת לנו ולילדים להרגיש טוב יותר בבית ועם עצמנו.

לגדל ילדים משתפים ומקשיבים
איך לגדל ילדים שיודעים להביע רגשות, לשתף במידע ובמחשבות – וגם מוכנים להקשיב להורים? בהרצאה נלמד איך לדבר כך שהילדים ירצו להקשיב לנו – ולדבר איתנו.

מחוברים: לגדל ילדים שמרגישים שייכים
שייכות היא הצורך החשוב ביותר לילדים (ולמבוגרים). ילד שמרגיש שייך, ירצה לפעול ולתרום, ויהיה פנוי ללמידה והתפתחות. בהרצאה נלמד כיצד לעזור לילדינו להרגיש שייכים ומחוברים בכל מסגרת שבה הם נמצאים.

איך לדבר עם מתבגר
איך להתמודד עם הילדים שלנו בשלב הכי נפיץ והכי מופלא בחיים שלהם? ובתכל'ס – איך להתמודד עם נהימות מתחת לשפם, טריקות דלת עצבניות, והורמונים משתוללים? בהרצאה נלמד מה מאפיין את המתבגרים שלנו, ואיך לדבר איתם כך שהם ירצו לשתף ולהקשיב.

להיות הורה משפיע בגיל ההתבגרות
דווקא בגיל ההתבגרות, כשהילדים שלנו הכי צריכים אותנו בעולם, נדמה כאילו הם שמו אותנו על "השתק": לא מוכנים לשמוע, ולא מוכנים לשתף. בהרצאה נלמד איך להישאר כתובת עבורם בתקופה הרגישה, המסוכנת והיפה הזאת.

לעשות את זה יחד
מה עושים כשההורים לא מסכימים ביניהם על החינוך? איך להתמודד עם השוני בתפיסות העולם, עם ההרגלים השונים, עם האופי ההפוך של בן הזוג שלנו? בהרצאה נלמד כלים ליצירת שיתוף פעולה הורי וחזון משותף.

הורות כקורס התפתחות אישית
הורות היא לא רק מאמץ וקושי: היא גם קורס ההתפתחות האישית הטוב ביותר שנוכל לקבל. בהרצאה נלמד להבחין כיצד דרך ההורות אנחנו יכולים להתאמן במה שכל התורות הרוחניות מלמדות: להיות נוכחים ברגע, לשים את האגו בצד, לא להיאחז בדבר ועוד.

על המרצה:
מור אסאל היא מומחית הורות ומשפחה – מוסמכת מכון אדלר, מרצה ומדריכה להורים ולצוותי חינוך. בעבר שימשה כעיתונאית חינוך בכירה וכעורכת מדור התפתחות אישית ב"לאשה".
בנוסף, מור אסאל היא מחברת משותפת של הספרים "מה עושים עכשיו – המדריך המעשי להורות עכשווית" ו"מלידה עד גיל שנה – המדריך הישראלי השלם לטיפול בתינוק", ומחברת רב המכר "איך ללטף קיפוד" עליו זכתה בפרס שר התרבות 2021.

דילוג לתוכן